Puslapiai

2015 m. rugsėjo 20 d., sekmadienis

Windowsų daugiau nei proto 1

Pavadinimas sako, kad šitų įrašų bus daugiau nei vienas.

Tai va. Dabar esu aptekusi Windowsais. Kažkoks vaikystės svajonės išsipildymas. Viskas prasidėjo, kad prieš kelias savaites nusprendžiau nusipirkti naują skanerį.
Tai nuėjau į parduotuvę.
Ir nusipirkau.

A, bet, va, matote, pasirodo prieš tai turėjau pasiaiškinti ar bus įmanoma suderinti tą daiktą su naudojama operacine sistema. Ko aš nepadariau. Ko pasekoje ilgai krapščiausi ir išsiaiškinau, kad mano nusipirktam skaneriui nėra mano operacinei skirtų draiverių. Draiveris tai toks daiktas dėl kurio, kai turi Windowsus dažniausiai jaudintis nereikia ir galima ramiai gyventi įsivaizduojant, kad čia koks nors retas dykumų žvėrelis. 


(maždaug toks)


Taigi, pasirinkimai buvo tokie:

a) pačiai pasirašyti draiverį.  Kadangi draiverius moku rašyti tiek pat, kiek vairuoti kūliamąsias, o aplinkui jau senai girdėjau ką nors iš serijos "Net nežinau, Juste, gal man čia kokį nors draiverį parašyt? Vis tiek neturiu ką veikti.", tai variantas irgi aktrito.

b) nueiti į parduotuvę ir grąžinti skanerį/išsimaiyti į kitą. Tikėkite ar ne, bet įvertinus mano tingumą, labiau tikėtinas a variantas.

c) susinstaliuoti kitą operacinę sistemą, kuriai draiverių jau būtų. Skanerio gamintojas buvo pridėjęs kompaktą, kuriame tie draiveriai dėl visa ko buvo pridėti Windowsams. 

Paverkiau facebook'e ir G+, kad norėčiau Windowsų, bet neturiu jiems pinigo ir vienas draugas padovanojo. Gėris tie socialiniai tinklai. Gėris.


(viskas vyko maždaug taip)

Tiems, ką tiesiog nubloškė mano meniniai gabumai, priminsiu, kad įrašo pradžioje minėjau, jog gauti Windows'us man kaip vaikystės svajonė. Gimiau 1989 metais. Tais metais daug kas įvyko, kolkas wikipedia prie tų metų mano gimimo neprirašė, o jei bandau pati, tai kažkodėl ištrina ;D

Vienaip ar kitaip kai aš jau ėmiau nervuoti savo tėvus tokiais klausimais, kaip kad "kodėl dangus žydras" buvo 1993 metų "Microsoft Windows", kurie mane belekaip žavėjo, nes buvo spalvoti. Kadangi tuo metu bendras gyvenimas Lietuvoje nebuvo toks ekonomiškai geras, kaip kad dabar, tai vien tik kompiuterio turėjimo faktas buvo labai fancy, o koks jau ten jis buvo, buvo kitas reikalas.

Vėliau atsirado Windows 95, kurie man jau atrodė tobulybių tobulybė. Aišku tobulybę tuo metu sprendžiau pagal principą "Geras, ant šito eina krūtas žaidimas", bet tuo metu dar mokiausi skaityti ir rašyti.

(visą vaikų kartą prieš miegą raminęs vaizdas)

Ir tuos Windows 95 turėjau laaaabai ilgą laiką.

Kai pabaigiau pradinę Lietuvoje jau buvo Windows 98. Ir mus, kaip moksleivius labai intrigavo tai, kad jie numeruojami pagal metus.  Tą galėjo pastebėti bet kuris nuovokesnis snarglys.
Buvo statuso ženklas turėti pačius naujausius. Negi būsi koks nors atsilupėlis su operacine sistema, kuri senumo kaip ketvirtadalis tavo gyvenimo? Kas neturėjo 98'ų tai galėjo bent jau visiems aiškinti, kad, ai nu čia taip kas metus naujus ir pirkinėsis visi? Geriau jau jie palauks 2000 metų ir įžengs į naują erą su nauju kompu ir nauja operacine. Kai pagaliau išėjo Windows 2000 tie patys pradėjo sakyti, kad belekaip geriausi yra kas antri windows'ai.

(o dar po kelių metų niekam tai neberūpės, nes visi po pamokų ar vietoj jų žais Counter-Strike "kompinėse" po 2-4 Lt už valandą ir pirmiausiai girsis, kad iš viso vieni pirmųjų kompiuterius turėjo)

O dar vėliau įstojau į fancy mokyklą ir tėvai nupirko fancy kompą su fancy Windows XP, kurie man yra geriausi visų laikų windowsai ir tokiais visada liks, nes aš tada buvau jauna, gyvenimas prieš akis.
Plius pėlytės kursorius buvo mažas dinozauriukas, kuris vietoj prieš tai buvusiuose windowsuose besivarčiusio smėlio laikrodžio vietoje šokdavo moon-walk.

Ar bent žinote ką reiškia žiūrėti į pelės kursorių, kuris yra besivartantis smėlio laikrodis?
Nežinote.

Nes tai taip traumuoja, kad dabar žmonija stengiasi tą pamiršti ir apsaugoti ateities kartas nuo tolimesnio potrauminio posmėlinio sindromo visur kur tik gali dėdama tuos besisukančius "loading" ratukus. 

Grįžtant į dabartį, šiuo metu turiu Windows 7. Ir jie man vis siūlo tokį daiktą:


Kaip suprantu jei ant šito pranešimo pamaigysiu kažkur daugiau nei ant to raudono kryžiuko kampe, tai ryte galiu pabusti su Windows 10. Darbe pasipasakojau kokį čia daiktą siūlo man operacinių sistemų dievai ir visų reakciją, kaip jaučiasi sutikę, galiu apibūdinti maždaug taip:

(Sako žalia spalva ramina)

Microsoft'o atsovai Lietuvoje suorganizavo kokį tai konkursą, kurio dalyviams davė laikinai paturėti po kompą su tais Windows 10 ir aprašyti į savo blogus, Facebook'us ir panašiai kokis gėris tai yra. Šitą įrašą kaip tik ir rašau iš to gėrio. Sakė, kad jeigu kažkas jau ten baisiai gerai ir šauniai aprašys, tai duos už dyką kompą (planešetinį) ir tuos Windows 10. Eidama namo pagalvojau, kad jeigu jie būtų koks tai visiškas š, tai būtų galima vis tiek aprašyti kaip tobulybių tobulybę, laimėti konkursą ir gauti tą š sau.

Paskui sėdėti, žiūrėti ir jį ir apmąstyti savo gyvenimo sprendimus ir klystkelius.

Na, bet kas tatai per daiktas jau aprašinėsiu sekančiame įraše.

O apie septintus, tai galiu parašyti, kad jausmas toks, tarsi būtum grįžęs namo. Viskas pasikeitę. Medžiai aukštesni. Seni grafičiai nutrupėję, o naujų nesupranti. Bet vis tiek jauku ir jautiesi drąsiai, kad net jei padarysi kokią nors nesąmonę, tai nieko nesugadinsi ir niekaip nenukentėsi.

3 komentarai:

  1. XP prisimenu kaip siaubą. Bent iš pradžių, kol išėjo SP1 papildymas. Luždavo visa sistema ištisai.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Skaudu, kad Vikipedija daro tokias apmaudžias klaidas (čia apie Enorcos duomenų ištrynimą)! ;)
    O XP buvo ir liko greičiausia OS, bent jau šio amžiaus pradžios.

    AtsakytiPanaikinti
  3. pas mane ne tik langai xp, bet ir ofisas 2003 metų :D

    AtsakytiPanaikinti